субота, 5 грудня 2015 р.


Мета уроку математики

1. Освітня мета уроку
2. Розвиваюча мета уроку
3. Виховна мета уроку

1. Освітня мета уроку:
забезпечити засвоєння (розуміння, поглиблення, розширення, узагальнення, систематизацію, повторення, закріплення, застосування) основних математичних знань: понять та їх визначень, властивостей, законів, правил, формул, методів (вирішення завдань і вправ, докази теорем) і т.д .
забезпечити оволодіння (міцне засвоєння, закріплення, відпрацювання до автоматизму, самостійне перебування алгоритму розв'язання задач) математичними вміннями і навичками: раціональних обчислень, оцінки результатів, вимірювання, побудови, тотожних перетворень, рішення рівнянь, нерівностей, їх систем, побудови та читання графіків функцій, розв'язання прикладних задач, докази, роботи з таблицями,обчислювальними і вимірювальними приладами;
формувати загальнонавчальні вміння і навички (продовжити формування, закріпити), тобто вміння:
- планувати свою роботу, порядок обчислень, вирішення завдань, доказів, побудов і т.д.;
- працювати з навчальною математичною літературою (самостійно визначати мету читання, виділяти головне в тексті, розбиратися в змісті, виконувати запропоновані в тексті завдання, використовувати таблиці, довідники, представляти утримання в схематичне формі,ставити до тексту запитання і відповідати на них, використовувати додаткову літературу,систематизувати інформацію);
- послідовно, лаконічно, доказово вести математичні міркування;
- символічно записувати математичні вирази під диктовку;
- фіксувати у зошиті пояснення вчителя і відповіді товаришів, використовуючи різні форми запису;
- самостійно перевіряти засвоєння матеріалу (контрольними питаннями, переказом, виконанням завдань), правильності виконання вправ, рішення задач (ходу рішення, результату) і т.д.
- проконтролювати ступінь засвоєння знань, умінь і навичок по темі.
2. Розвиваюча мета уроку.
  Розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати,порівнювати, робити умовиводи за аналогією.
·       Формувати в учнів загально навчальні вміння: культуру мовлення, чіткість і точність думки, критичність мислення, здатність відчувати красу ідеї, методу розв'язання задачі або проблеми.
·       Розвивати алгоритмічну культуру учнів як здатність діяти за заданим алгоритмом а також уміння самостійно конструювати нові алгоритми на основі аналізу й узагальнення послідовності виконуваних операцій і дій, що ведуть до шуканого результату.
·       Розвивати вміння працювати самостійно а також самостійно здобувати знання.
·       Розвивати логічне мислення, просторову уяву, увагу, пам'ять, розумову активність, інтуїцію, пізнавальну самостійність, пізнавальний інтерес, потребу в самоосвіті, ініціативу, творчість, обґрунтованість суджень.
·       Формувати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою математичних знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті, майбутній трудовій діяльності, достатніх для вивчення інших дисциплін та продовження освіти.
·       Формувати уявлення про ідеї і методи математики та її роль у пізнанні навколишнього світу, формувати навички математизації ситуацій.
·       Розвивати вміння логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь.
Основні напрямки розвиваючої мети:
а) Формувати розумові вміння:
- виділяти головне, істотне в досліджуваному матеріалі (суттєві ознаки математичних понять, основні властивості геометричних фігур і т.д.);
- порівнювати подібні поняття, способи математичних доказів, висновків, виявляти аналогії, розкривати загальне і особливе, встановлювати закономірності в математичних залежностях;
- аналізувати (умова задачі, хід рішення і т.д.);
- самостійно робити висновки з теми;
- систематизувати, встановлювати зв'язки раніше вивченого з новим.
б) Формувати логічні вміння:
- виводити слідства тверджень;
- здійснювати доказові міркування;
- освоювати логічну структуру змісту і вміння логічно викладати думки;
- розбиратися в структурі визначення понять;
- встановлювати відносини істинності і хибності у висловлюваннях;
- проводити індуктивні і дедуктивні міркування.
в) Формувати вміння творчої діяльності учнів:
- формулювати гіпотези на основі спостережень, дослідів, аналізу навчального матеріалу;
- самостійно застосовувати знання до вирішення практичних завдань;
- використовувати евристичні прийоми, геометричну інтуїцію та інше при виконанні навчальних завдань.
г) Формувати якості мислення:
- гнучкість (прагнення до різних способів вирішення завдань, вміння перебудувати хід міркувань з прямого на зворотній, знайти незвичайний спосіб або відключитися від звичного способу розв'язання задачі);
- самостійність (прагнення самостійно проводити міркування, знайти своє рішення, робити власні висновки, ставити завдання і т.д.);
- критичність (прагнення до оцінки достовірності, реальності отриманих результатів при вирішенні завдань, до оцінки якості відповідей своїх товаришів);
- розвивати просторову уяву;
- розвивати систематичність і послідовність мислення.
При визначенні розвиваючої мети уроку слід врахувати:
а) характер викладу теоретичного матеріалу (індуктивний, дедуктивний);
б) розвиваючі можливості завдань і вправ;
в) вибір методів викладу (репродуктивні, репродуктивно-пошукові, пошукові);
г) рівень розвитку класу, окремих учнів (у процесі педпрактики).
3. Виховна мета уроку.
Постановка виховної мети вивчення теми здійснюється в руслі цілісного підходу до процесу становлення особистості і охоплює всі основні сторони виховання учнів:

·       Виховувати інтерес до вивчення математики, потяг до наукової творчості.

·      Виховувати розуміння ролі математики в житті, розуміння важливості математичних знань.



·  Виховувати загальнолюдські цінності: національну свідомість, повагу до національної культури України, уявлення про математику як невід'ємну складову загальнолюдської культури.

·    Виховувати позитивні риси характеру: чесність і правдивість, наполегливість і силу волі, культуру думки і поведінки, відповідальність за доручену справу, ініціативу.

·      Виховувати естетичну, правову, патріотичну, екологічну культуру, здоровий спосіб життя.

·      Виховувати такі людські якості як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбство.

·    Виховувати патріотичну свідомість шляхом ознайомлення учнів з іменами та біографіями видатних учених, що створювали математику, зокрема видатних українських математиків.

·      Виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.

·      Виховувати зібраність, самовладання, комунікативність (уміння працювати в колективі).

· Виховувати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності. Виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат.

моральне виховання (усвідомлення пріоритету загальнолюдських цінностей перед класовими і груповими;формування таких якостей особистості, як відповідність, організованість, дисциплінованість, обов'язок, честь, гідність, порядність, скромність, правдивість та ін);
трудове виховання (сумлінне ставлення до праці, культура і дисципліна праці, ініціатива і творчість у праці, підприємливість і діловитість, повагу до людей праці, готовність до вільного вибору професії та ін..);
економічне виховання (формування економічного усвідомленого ставлення до природнього середовища, до труду, до шкільного майна, до особистих речей; вміння зіставляти особисті потреби з економічними можливостями їх задоволення; раціональна організація бюджета часу;бережливе ставлення до власності тощо);
екологічне виховання (розуміння цінності природи як першоджерела матеріальних і духовних сил суспільства і кожної людини; відповідальне ставлення до природнього середовища тощо);
правове виховання (готовність до свідомого дотримання правових норм, повага до законів і готовність виконувати закріплені в них вимоги);
естетичне виховання (викликати захоплення внутрішньою красою математики: стрункістю, спільністю і доказовістю її положень; досконалістю мови; непохитністю висновків; корисністю; оригінальністю і витонченістю вирішення завдань і докази теорем. Виховувати почуття краси: естетикою креслень, малюнків, схем; елементами математики в естетиці природи (симетрія, періодичність). Викликати здивування: незвичайним рішенням, доказом; парадоксальністю, новизною математичних фактів і теорій; математичними мотивами у художній літературі; незвичайними історико-математичними фактами);
фізичне виховання (сприяти нормальному фізичному розвитку, зміцнення здоров'я, підтримання на високому рівні загальної працездатності для навчання та ін.)
політичне виховання (виховувати патріотизм: формувати гордість за досягнення вітчизняних вчених-математиків і вітчизняної математичної школи; показувати приклади захопленості математикою видних політичних діячів)
- формувати світогляд (правильні уявлення), пов'язані з:
- природою математики та її об'єктів, джерелами її виникнення (реальний світ, практичні потреби людей), етапами і причинами розвитку математичних знань (потреби практики, протиріччя в математиці);
- сутністю і специфікою математичних методів як наукових методів пізнання;
- місцем математики в системі наук;
- роллю математики в науці, техніці, виробництві; у дослідженні закономірностей реального світу, у вирішенні практичних завдань;
- умовами застосовності математичних понять;
- історією розвитку математики, досягненнями вітчизняної математичної школи, життям та діяльністю відомих учених-математиків;
- відображенням у математичних поняттях і їх властивості реальних предметів, процесів;
- спільністю математичних абстракцій, спільністю відображення матеріального світу в математичних поняттях, описом процесів і явищ математичними формулами, рівняннями і т.д.;
- особливостями відображення дійсності в математичних закономірностях;
- умовами і причинами, що викликали появу тих чи інших понять, що дали поштовх розвитку різних галузей математики;
- методологічною сутністю понять в математиці (пояснення, обгрунтування, доказ, аксіома, теорема, істина).

Немає коментарів:

Дописати коментар